تجمع پرستاران امروز در مقابل ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 153
بازدید سال : 2725
بازدید کلی : 13347

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 153
بازدید کل : 13347
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 31 فروردين 1394
نظرات

گزارش از تجمع 23 آذر مشهد:

 

http://snn.ir/detail/News/374844/148

 

تجمع پرستاران امروز در مقابل ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضوربیش از 100 پرستار برگزار شد.

  

به گزارش خبرنگار"خبرگزاری دانشجو" از مشهد، تجمع دانشجویان پرستاری در اعتراض به دیده نشدن حق و حقوق آنان در طرح تحول نظام سلامت امروز در مقابل ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

 

این پرستاران با در دست داشتن پلارکاردهایی با مضمون "ما خواستار برقراری عدالت در پرداخت هستیم"، "اگر پرستار نباشد تامین سلامت بیمار بسیار دشوار است"، از مسئولان دانشگاه و وزارت بهداشت و درمان خواسته شده تا وضعیت حقوقی پرستاران را سامان دهند.

 

در این تجمع مهدی امیر جانی، یکی از پرستاران معترض با بیان این نکته که این تجمع همزمان با تجمع صورت گرفته در تهران اجرا می‌شود، تصریح کرد: اعتراض ما به نحوه تعرفه گذاری نامناسب انجام شده در بخش پرستاری است.

 

وی با بیان این نکته که تفاوت فاحشی میان تعرفه حقوقی پرستاران با پزشکان وجود دارد، خاطرنشان کرد: شکاف عمیقی میان تعرفه حقوقی پرستاران و پزشکان وجود دارد و باید عدالت بیان شده در این بخش رعایت و بر اساس وعده داده شده حقوق پرستاران با پزشکان یک به سه شود.

 

پرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) در ادامه با بیان این نکته که حقوق یک پرستار در بهترین حالت خود به دو میلیون و 300 هزار تومان می‌رسد، گفت: حقوق یک پزشک از 10 میلیون در کف آغاز و تا 100 میلیون در ماه می‌رسد که این شکاف عمیقی را در بخش پزشکی ایجاد می‌کند.

 

امیر جانی با بیان این نکته که کار پرستاران با کارمندان مخابرات و شرکت گاز تفاوت دارد، تصریح کرد: برای فردی که تمام عمر خود را باید در خدمت بیمار باشد و به صورت شبانه روز در بیمارستان حضور داشته باشد این رفتار و تفاوت شایسته نیست.

 

پرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) در ادامه با اشاره به مشکلات باز نشستگی گروه پرستاری بیان کرد: متاسفانه قانونی را در بازنشستگی پرستاری کشور ابلاغ کرده‌اند که بر اساس آن سن بازنشستگی پرستاران را 55 سالگی عنوان و این در حالی است که بیان می‌شود سن بازنشستگی پرستاران 25 سالگی است.

 

وی در ادامه با اشاره به سابقه پرستاری خود در بیمارستان امام رضا (ع) گفت: من اکنون مدت 24 سال است که در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) در حال خدمت می‌باشم و 49 سال سن دارم حال اگر بنا باشد پس از 25 سال بازنشست شوم باید سال بعد بازنشسگی من تائید شود؛ اما بر اساس قانون 55 سالگی ناچارم شش سال دیگر خدمت خود را ادامه دهم.

 

امیر جانی با بیان این نکته که افراد تجمع کننده در این مکان از شهرستان‌های استان و اکثرا پرستاران بخش خصوصی دولتی و دانشجوی پرستاری هستند، افزود: ما در انتظار هستیم مهرابی بهار و دیگر مسئولان برای این مشکلات تصمیمی اتخاذ کنند.

 

پرستاران در بیانیه‌ای ضمن اعتراض به بی‌عدالتی‌های وزارت بهداشت و درمان مراتب همراهی و حمایت خود را از برادران و خواهران همکار در تجمع امروز بیان کرده و اعلام داشتند:

 

1-ما خواستار اجرای بی قیدو شرط قانون تعرفه گذاری پرستاری با تعیین ضریب عملکرد عادلانه در حد عرف جهانی هستیم.

 

2-ما خواستار اجرای عدالت در پرداخت‌ها هستیم به طوری که حداکثر اختلاف پرداخت بین تیم درمان سه برابر باشد.

 

3-ما خواستار توقف فوری واریزی‌های شگفت آور مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت هستیم و معتقدیم اگر این شکاف چند صدبرابری اصلاح نشود آسیب جبران ناپذیری به اقتصاد مردم، بیماران و کارکنان تیم سلامت وارد خواهد کرد و اگر اجرایی شود دیگر آب رفته به جوی باز نخواهد گشت.

 

4-ما هر گونه تهدید، تنبیه و تبعید پرستاران و هر یک از اعضای تیم درمان را که در جهت پیگیری حقوق صنفی باشد محکوم می‌کنیم.

 

5-روز پرستار روز میعاد بعدی ماست ما به دوستان تا روز پرستار مهلت می‌دهیم تا خواسته‌های به حق پرستاران را جامع عمل بپوشانند و این همان فرصت دو ماهه مورد نظر وزارت است. بدیهی است راهکارهای قانونی دیگری نیز می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد از جمله آن عمل به وظایف در حد قانون اگر قرار باشد پروسیجرهای مشترک بین پزشک و پرستار را تنها پزشک بگیرد پس باید خود انجام دهد.

 

6-ما از بیانیه مصوب پایانی تجمع همکارانمان در تهران و شهرستان‌های دیگر حمایت کرده و اتحاد بیشتر جامعه پرستاران ایران را تا حصول به خواسته‌هایمان که چیزی جز اجرای عدالت و رعایت حقوق مردم و کارکنان سلامت نیست را خواستاریم.

 

در آینده نزدیک تفاوت تعرفه حقوقی محسوسی برای پرستاران ایجاد می‌شود

 

در ادامه جواد محمودی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" با بیان این نکته که این تجمع بر اساس مطالبات مجموعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است، گفت: موضوع عنوان شده از سوی این دوستان  در این تجمع چیز تازه ای نیست.

 

وی ادامه داد: این تجمع جهت رفع برخی مشکلات از جمله مشکل حقوقی پرستاران است که وزارت نیز در جریان این مشکلات بوده و این نکته دارای اهمیت است که ما مشکلات همه گروه‌های خود در پیراپزشکی و پزشکی را دنبال می کنیم و به صنف خاصی نمی‌پردازیم.

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به اهمیت کار نیروی پرستاری گفت: کادر پرستاری چه از لحاظ تعداد نیرو و چه از لحاظ ارائه خدمات در بالاترین سطوح در بخش پزشکی قرار دارند که باید برای این مشکلات پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

 

محمودی با بیان این نکته که باید مراقب باشیم در میان این جمعیت افرادی نباشند که در پی سوء استفاده از این تجمع باشند، تصریح کرد: ما همه اعم از مراکز دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی  و غیره یک گروه هستیم که تلاش داریم مشکلات کل مجموعه را حل کنیم.

 

وی با بیان این نکته که کمبود نیروی انسانی از مهمترین مشکلات پرستاری در کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه داریم در سال آینده نیروی انسانی مورد نیاز خود را تامین کرده و استخدام نیرو داشته باشیم.

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به توزیع عادلانه مطالبات در بازار کار نیروی انسانی گفت: دولت و دانشگاه تلاش دارند در کنار هم این مشکلات را حل کند و نباید در این خصوص نگرانی وجود داشته باشد.

 

محمودی با اشاره به این نکته که باید در یک فضای راحت این مشکلات را حل کرده و تجمع امروز نیز بسیار آرام و منطقی پیش رفت، گفت: با توجه به برنامه نظام تحول سلامت مراجعات به بخش‌های بیمارستان‌های دولتی بسیار شدید شده است به نحوی که با هجوم بیمارستانی روبه رو شده ایم.

 

وی ادامه داد: در این شرایط نوبخت اعلام کرد که در سال آینده یک برآورد نیرو انجام خواهیم داد و در یک سال آینده استخدام نیرو در بخش‌های مختلف پزشکی را خواهیم داشت.

 

افزایش استخدام پرستار مرد در سال آینده

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با بیان این نکته که در حال حاضر به صورت اهداف کوتاه مدت تعدادی نیروی دانشجویی را وارد کار کرده‌ایم، افزود: معاونت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت متعهد شده است استخدامی نیروی انسانی در بیمارستان‌های دولتی را در سال آینده داشته باشد.

 

محمودی با بیان این نکته که به اندازه همین 50 درصدی که نیرو داریم در قسمت‌های مختلف اعم از پرستاری، کاردان  و کارشناس اتاق عمل، هوشبری و کمک پرستار، نیروی انسانی نیازمند است گفت: این نیاز در بخش پرستاری در خصوص نبود پرستاران مرد بیشتر دیده می‌شود.

 

وی با اشاره به سختی کار در شیفت‌های شبانه برای خانم‌ها افزود: بنا داریم در سال آینده بیشترین نیروهای خود در پرستاری را از میان آقایان انتخاب کنیم تا با افزایش نیروی مرد مشکلات پرستاران خانم به دلیل داشتن فرزند و وظایف همسرداری مرتفع شود.

 

با اضافه شدن 2000 نیرو در سال آینده مشکلات حل می‌شود

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد نیروهای پزشکی در بخش‌های مختلف را 6000 نفر عنوان و بیان داشت: اگر به این مجموعه که شامل کاردان و کارشناس اتاق عمل، هوشبری و کمک بهیاران را  می‌شود 2000 نفر اضافه شود بسیاری از مشکلات ما حل شدنی است.

 

محمودی متذکر شد: در میان تجمع کنندگانی که امروز در این ساختمان اجتماع کرده اند پرستارانی از بخش خصوصی، تامین اجتماعی، نزاجا و دانشگاه وجود داشتند که باید بر اساس تیپ افرادی که در این تجمع وجود داشتند تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

 

وی با بیان این نکته که همه این افراد از جامعه علوم پزشکی محسوب و برای رفع مشکل عنوان شده از سوی آنان تلاش خواهیم کرد، گفت: در بحث حقوقی که خواسته اصلی تجمع کنندگان بود تا چند ماه آینده تغییر محسوسی را ایجاد خواهیم کرد.

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این نکته که هر بیمارستانی به صورت جداگانه در حال برآورد این تفاوت قیمت در بیمارستان تحت پوشش خود به صورت آزمایشی و پایلوت است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از تمام تلاش های حفظ جایگاه بیمار و سلامتی او است و باید صبوری را تجمع کنندگان در رفتار خود داشته باشند تا به پاسخ های مناسب برسیم.

 

******

 

http://www.salamatnews.com/news/131175/

 

پرستاران مشهدی خواستار اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری شدند

 

۱۳۹۳/۰۹/۲۳ - ۱۷:۰۳ - کد خبر: 131175

سلامت نیوز: جمعی از پرستاران مشهدی روز یکشنبه خواهان اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری و برآورده شدن مطالباتشان در این خصوص شدند.

این پرستاران در قالب گروهی 100 نفره شامل پرستاران شاغل در بیمارستانهای خصوصی و دولتی مشهد این در خواست خود را با حضور در مقابل یکی از ساختمانهای ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کردند.

یکی از این پرستاران به ایرنا گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سالها پیش توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما این قانون تاکنون به مرحله اجرا در نیامده است.

وی که خواست نامش ذکر نشود ادامه داد: اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب طرح تحول نظام سلامت و ارائه بسته های خدمتی مختلف رضایت پزشکان را به دنبال داشته اما پرستاران با وجود اینکه متحمل فشارهای زیادی از بابت ارائه خدمات به بیماران بستری در بیمارستانها هستند مورد کم مهری واقع شده اند.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این خصوص گفت: پرستاران با حضور خود به عدم اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری همزمان با طرح تحول نظام سلامت اعتراض داشتند.

جواد محمودی افزود: این در حالی است که هم اکنون اقدامات خوبی از سوی وزارت بهداشت در قالب طرح تحول نظام سلامت با عنوان افزایش کارانه پرستاران پیش بینی شده که ظرف دو و سه ماه آینده اجرایی می شود.

وی گفت: از سوی دیگر اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در قالب کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون در حال انجام است و در آینده شاهد خبرهای خوبی در این راستا می باشیم.

وی افزود: این تجمع که با حضور پرستاران شاغل در بیمارستانهای دانشگاهی، مراکز درمانی خصوصی و تامین اجتماعی برگزار شد موارد فوق اطلاع رسانی گردید.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور افزون بر 17 هزار پرسنل بهداشتی و درمانی و 15 شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده و 46 مرکز تحقیقاتی و 23 بیمارستان را زیر پوشش دارد.


سلامت نیوزپرستاران مشهدی خواستار اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری شدند



تعداد بازدید از این مطلب: 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود